Strony internetowe Muzeum w Przeworsku używają cookies („ciasteczek”). Są one potrzebne do prawidłowego działania oraz używane do celów statystycznych. Korzystając z niniejszego serwisu internetowego wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej lub zmienić ustawienia przeglądarki zapoznaj się z Polityką plików cookies.

Aktualności

01.03.2014
                              
Partnerzy projektu to : Tourist Association of Ivano-Frankivsk Region (lider projektu); City Hall of Kolomyia; Tourism Office of the Department „Euro 2012” of Lvov City Council; Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna; Fundacja Akademia Obywatelska – Przeworsk. Celem projektu jest zwiększenie liczby turystów odwiedzających 6 miast - Lwów, Iwano-Frankiwsk, i Kołomyja (Ukraina), Lublin, Zamość i Przeworsk (Polska) .Dla wszystkich wyżej wymienionych miast - rozwój turystyki jest jednym z istotnych czynników dla koniunktury społeczno – gospodarczej. Bogate dziedzictwo historyczne i kulturowe, przy braku dużych przedsiębiorstw przemysłowych w regionach, sprawia że turystyka powinna i może być jednym z głównych priorytetów rozwoju regionalnego.

Branża turystyczna w dużej mierze koncentruje się na zorganizowanych grupach zwiedzających. Potrzeby turystyczne indywidualnego użytkownika nie są w pełni zaspokajane, pomimo istniejącego potencjału bogactwa kulturowego, architektonicznego i społecznego miast. Według Światowej Organizacji Turystyki ONZ, indywidualni turyści to 70% całkowitej liczby turystów, co może przynosić największe dochody z branży turystycznej. Jest prawdopodobne, że pieniądze wydane przez indywidualnych zwiedzających mogą otworzyć drogę do polepszenia lokalnej gospodarki i dlatego zignorowanie tego segmentu rynku turystycznego jest krótkowzroczne. Celem projektu jest zbudowanie systemu przekazu treści turystycznych, dostosowanego specjalnie do indywidualnych potrzeb zwiedzających miasto.

Rezultaty i efekty rzeczowe projektu, które polepszą ofertę turystyczną miasta dla turysty indywidualnego to:
- audio przewodniki w różnych językach w 6 miastach docelowych, w tym w Przeworsku; turyści, w tym z zagranicy, będą korzystać z tych produktów odwiedzając Przeworsk lub poszczególne obiekty turystyczne, będą mogli ściągnąć plik MP3 ze strony Muzeum w Przeworsku i samodzielnie zwiedzić miasto;
- odtwarzacze MP3 z zapisanymi dźwiękowymi informacjami o wycieczkach po mieście i regionie w różnych językach, będą dostępne w Muzeum w Przeworsku;
- opracowanie wspólnej dla powyższych miast strategii współpracy w promocji i rozwoju miejskiej turystyki kulturowej;
- mapy turystyczne w 3 językach, dostępne w formie papierowej i formie elektronicznej na stronie Muzeum w Przeworsku;
- kierunkowskazy na terenie Przeworska w różnych językach obcych na potrzeby samodzielnej wycieczki po mieście;
- przewodnik po Przeworsku w 3 językach uzupełniający mapę i audio przewodniki;
- 3-językowa informacja o tym jak korzystać z audio przewodników;
- 5 promocyjnych artykułów tematycznych o atrakcjach turystycznych Przeworska.

Zabytki Przeworska wybrane podczas spotkań roboczych grupy w Przeworsku: Muzeum w Przeworsku Zespół Pałacowo - Parkowy, Sanktuarium Grobu Bożego – Bazylika pod wezwaniem Ducha Świętego w Przeworsku (Kościół Farny), Kościół pod wezwaniem Świętej Barbary (Klasztor Ojców Bernardynów), Ratusz i rynek.

Muzeum w Przeworsku jest wspierane w realizacji projektu przez Starostwo Powiatowe w Przeworsku.
© Muzeum w Przeworsku Zespół Pałacowo-Parkowy